فقد اذی الله

 

در این نوشته ، توسط اسناد برادران اهل سنت به نتیجه ای خواهیم رسید . ( البته باز هم مانند بحث های قبلی منتظر جواب های برادران اهل سنت هستیم )

در صحیحین برادران اهل سنت این مطلب نوشته شده که :

فوجدت ای فغضبت فاطمة علی ابی بکر فهجرته فلم تکلمه حتی توفیت فلما توفیت دفنها زوجها علی لیلا و لم یوذن بها ابابکر و صلی علیها .

یعنی فاطمه سلام الله علیها در حال خشم و غضب ابی بکر را ترک کردند و بر او غضبناک ماندند و با او حرف نزدند تا وفات نمودند آن گاه امیرالمومنین علی علیه السلام بر او نماز گزاردند و شبانه ایشان را دفن کردند و به ابی بکر نگفتند که بر جنازه حاضر شود و نماز بخواند .

علاوه بر این مطلب که در صحیحین آمده ، در باب 99 کفایة محمد بن یوسف گنجی شافعی نیز چنین مطلبی دیده می شود و ابو محمد عبد الله هم بن مسلم بن فتیبه دینوری در صفحه 14 الامامة و السیاسة آورده که حضرت فاطمه سلام الله علیها در بستر بیماری به ابی بکر و عمر فرمودند : انی اشهد الله و ملائکته انکما اسخطتمانی و ما ارضیتمانی لئن لقیت النبی لاشکونکما

معنی این عبارت این است که حضرت زهرا به ابی بکر و عمر فرمودند : خدا و ملائکه را شاهد و گواه می گیرم که شما دو نفر (ابی بکر و عمر) مرا بسخط آوردید و رضایت مرا فراهم ننمودید اگر پیغمبر را ملاقات کنم شکایت شما را خواهم نمود .

ابو محمد عبد الله بن مسلم قتیبه در همان کتاب نیز نوشته :

غضبت فاطمة من ابی بکر و هجرته الی ان ماتت .

یعنی فاطمه سلام الله علیها از ابی بکر غضبناک شد و به همین حال غضب او را (ابی بکر) تا زمان مرگ ترک نمود .

از این مطالب و اخبار در کتاب های برادران سنت زیاده که ما به چند تا از آن ها مخصوصاً صحیحین آن ها اشاره کردیم .

عموم علمای برادران اهل سنت ، مثل امام احمد در مسند و سلیمان قندوزی در ینابیع المودة و میرسید علی همدانی در مودة القربی و ابن حجر در صواعق از ترمذی و حاکم و بقیه آن ها با اختلاف کمو زیادی در الفاظ و عبارات نقل کرده اند که رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم  مکرر می فرمودند :

 فاطمة بضعة منی و هی نور عینی و ثمرة فوادی و روحی التی بین جنبی من آذاها فقد آذانی و من آذانی فقد آذی الله و من اغضبها فقد اغضبنی یوذینی ما آذاها .

یعنی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مکرر می فرمودند که : فاطمه پاره تن من است و میوه دل و نور چشم و روح من که بین دو پهلوی من است کسی که فاطمه را اذیت کند مرا اذیت کرده است و کسی که مرا اذیت کند خدا را اذیت کرده و کسی که فاطمه را به غضب آورد مرا به غضب آورده و اذیت می کند کسی که او را اذیت کند .

ابن حجر عسقلانی در اصابه ضمن ترجمه حالات حضرت فاطمه علیها سلام از صحیحین بهاری و مسلم نقل کرده است که رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : فاطمة بضعة منی یوذینی ما آذاها و یریبنی ما ارابها . ( فاطمه پاره تن من است مرا اذیت می نماید کسی که او را اذیت نماید و به من بدی می نماید کسی که با او بدی نماید . )

در صفحه 6 مطالب السول و محمد بن طلحه شافعی و حافظ ابونعیم اصفهانی در صفحه 40 جلد دوم حلیة الاولیا و خصائص العلوی امام ابوعبدالرحمن نسائی آمده است که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : انما فاطمة ابنتی بضعة منی یریبنی ما ارابها و یوذینی ما آذاها . ( جز این نیست که فاطمه دختر من پاره تن من است کسی که به او بدی نماید به من بدی نموده و کسی که او را اذیت نماید مرا اذیت نموده است . )

و ابوالقاسم حسین بن محمد (راغب اصفهانی) ذز صفحه 214 جلد دوم محاضرات الادبا نقل می کند که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : فاطمة بضعة منی فمن اغضبها فقد اغضبنی . ( فاطمه پاره تن من است هر کس او را به غضب آورد مرا به غضب آورده است.  )

حافظ ابوموسی بن المثنی بصری متوفی سال 252 قمری در معجم خود و ابن حجر عسقلانی در صفحه 375 جلد 4 اصابه و ابویعلی موصلی در سنن و طبرانی در معجم و حاکم نیشابوری در صفحه 154 جلد سوم مستدرک و حافظ ابونعیم اصفهانی در فضایل الصحابه و حافظ ابن عساکر در تاریخ شام و سبط ابن جوزی در صفحه 175 تذکره و محب الدین طبری در صفحه 39 ذخایر و ابن حجر مکی در صفحه 105 صواعق و ابوالعرفان الصبان در صفحه 171 اسعاف الراغبین نقل کرده اند که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به دخترش فاطمه سلام الله علیها فرمودند : یا فاطمة ان الله یغضب لغضبک و یرضی لرضاک .

یعنی ای فاطمه به درستی که خداوند غضب می کند به غضب تو و راضی می شود به رضای تو .

و محمد بن اسماعیل بخاری در صفحه 71 صحیح در باب مناقب قرابة رسول الله از مسور بن محزمه و نیز در صفحه 75 نقل کرده است که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : فاطمة بضعة منی فمن اغضبها فقد اغضبنی . ( فاطمه پاره تن من است پس کسی که او را به غضب آورد مرا به غضب آورده است . )

از این قبیل مطالب و اخبار در صحیحین بخاری و مسلم و سنن ابی داود و ترمذی و مسند امام احمد بن حنبل و صواعق ابن حجر و ینابیع المودة شیخ سلیمان بلخی حنفی برادران اهل سنت و دیگران در فضایل فاطمه سلام الله علیها بسیار آمده است .

خوب حالا مطلب اول و مطلب دوم نوشته را در کنار هم بگذارید .

بهتر است به آیه 57 سوره احزاب هم اشاره ای بکنیم .

إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِينًا

یعنی كسانى كه (مى ‏خواهند) خداوند و پيامبر او را برنجانند ، خداوند در دنيا و آخرت ايشان را لعنت مى‏ كند و برايشان عذابى خفت‏بار آماده ساخته است ‏.

و اما نتیجه گیری : اظهر من الشمس

منبع:شیعیان


 

/ 1 نظر / 18 بازدید
كبوتر بين الحرمين

سلام ... چه مي پرسيد خواهرم ؟؟؟ از كه مي پرسد ؟؟؟؟؟ انان كه عمري است مي دانند و هرروز بيشتر خود را به جهل مي زنند . جهلي مركب كه گويا كس نيست از آنان لختي درنگ نمايد در آنچه خودشان گفته اند ... يا علي ... ممنون خيلي خوب به اسناد اشاره كرده بودين . .................... .............................. ......................................... وبشري كه عمري چه بيهوده در پي عبارت هاي دروغين حقيري چون دهكده جهاني ، نظم نوين جهان و صلح پايداربوده وبه تاسيس مجامع سخيفي چون سازمان ملل و شوراي امنيت وهزاران نام ديگر پرداخته و سعي در تحقق آنها داشته است ، حالا مبهوت نام زيباي دولت كريمه است . الّلهمَ اِنا نَرغَبُ اِليكَ في دولت الكََريمهَ وتُعزُّبِهَ الاسلام واهله وَتُذِّلُ بِهَ النِفاقَ و اَهلَه دولت عاشقي به روز شد . منتظر قدوتان ...